Kita Jenis Ibu Bapa Yang Mana

by - March 31, 2017







Hi entry Assalamualaikum. okey saya cuba bawa satu tajuk yang serius 😉😊😅 tajuk di atas macam serius seja .Tajuk ni aku dapat di dalam majalah woman weekly majalah wanita luar negara ,aku suka majalah ni sebab ada sedikit terbuka -bukan terbuka yang pelik-pelik sayang
haha,maksud ku fikiran org barat.okey anak adalah satu anugerah Allah yang paling berharga ,ketika kita bercinta,berkahwin dan semestinya menginginkan zuriat.Begitu juga seperti saya 😊😊😊 ,mengurus anak ni bukan senang sebenarnya lebih-lebih lagi medidik dan membesarkan mereka supaya berjaya dan berilmu.Semua ibu bapa pasti gembira melihat kejayaan anak-anak,tapi tahu kah anda kita sebagai ibubapa tidak boleh manjakan anak.Membesarkan anak ibaratnya kita sebagai ibu bapa yang sedang memegang sehelai kertas putih dan kita lah yng akan mewarnakan kertas itu.okey ketika anak meningkat dewasa kita sebagai ibubapa kena tahu apa kemahuan anak dan mendengar luahan cerita apa pun cerita itu .Macam saya seorang yg suka mendengar cerita dan menceritakan apa yang saya lalui saya akan bercerita walaupun ibu saya seornag yang tegas tapi dia pendengar yang baik.macam ibu bapa saya mereka memberikan kebebasan kepada saya untuk mencari kehidupan saya bagi saya cara ini berhasil dengan saya sebab di sini saya mula berfikir dan matang ,pada umur saya belasan tahun sya suda boleh berfikir mana yang baik dan yang tidak baik untuk di lakukan dan memberikan kesan kepada kehidupan saya nanti.kadang kala kita harus kecewakan anak kita supaya dia sedikit demi sedkit faham akan kehidupan yang mana tidak semua kita boleh dapat kalau tidak punya usaha walaupun mereka ketika itu berumur 8tahun. oklah saya pun bukan pandai sangat oleh ayat hah salam semua  

You May Also Like

0 comments